Saveti

Zdrava probava - mali, važni saveti

Zdrava probava - mali, važni saveti

Biljna vlakna
Osnovno, najvažnije, obavezno - dijetalna ili biljna vlakna. Ona pomažu mehaničko čišćenje creva. Mnoge namirnice sadrže biljna vlakna a posebno dobar izvor su: pasulj i sočivo, integralne žitarice, integralni pirinač, orašasti plodovi, suvo voće, ovsene pahuljice, voće i povrće. Biljna vlakna možete uneti i kroz samleveno laneno seme, psilijum ljuspice...


Mlaka voda i limunov sok
U čašu mlake vode stavite kašiku limunovog soka. Najbolje je da to bude prvo što popijete kad se probudite.

Mlaka voda i soda bikarbona

Trenutno olakšanje koje ovaj napitak pruža poznato je već dugo. Napominjemo samo da je važno koristiti apotekarsku sodu bikarbonu tj. onu koja ne sadrži aluminijum. Ova napitak ne treba da koriste oni koji boluju od žira na želucu.

Maslinovo ulje
Kašiku maslinovog ulja možete uzeti ili samo ili uz malo soka limuna. Ovo je jednostavno, domaće sredstvo za pokretanje probave.

Crevna flora
Crevna flora - mikrobiom je zajednica različitih dobrih bakterija koje omogućavaju varenje. Od velike je važnosti bogatstvo crevne flore, stanje crevne flore utiče na naše fizičko i mentalno zdravlje, na naš imunitet, snagu, raspoloženje, misli. Topla preporuka: zimnice - svo fermetisano povrće. Takođe, dobar izvor su i napici od kombuhe ...

Žvaćite dovoljno
Prvi enzimi se luče već u ustima i veoma su važni za početak dobrog varenja hrane, tako da - žvaćite hranu dovoljno dugo. Takođe, moguće je koristiti i enzime u vidu kupovnih suplemenata.

Aktivnost i odmor
Od velike važnosti za dobru probavu su i fizička aktivnost i duboka relaksacija koje utiču na proces varenja i apsorpciju hranljivih susptanci. Redovna fizička aktivnost, čak i ako nisu u pitanju teže vežbe, biće nešto na čemu će vam celo telo biti zahvalno. Dobre navike vezano za san i spavanje kao i prisećanje da možemo da se svesno opustimo, više puta tokom svakog dana takođe pomažu dobar rad digestivnog sistema.