Početna strana > Zanimljivosti > Kako pojesti vatromet

Kako pojesti vatromet

Hladno je i zavejano, prava zima nema šta, ali to ne treba da vas spreči da jedete fino, zdravo i u bojama. Tu smo da vam zagolicamo maštu i podstaknemo inspiraciju.

Tortilje sa prženim tikvicama, laganim sosom od jogurta i povrćem

Oljuštite i narendajte jednu veću tikvicu.  Malo posolite, sačekajte desetak minuta, pa procedite, stiskajući, da suvišna voda ode. Pripremite testo kao za palačinke samo malo gušće (možete umesto pšeničnog brašna, staviti i druge vrste brašna - kukuruzno, raženo, ovseno, speltino...). Pomešajte sa narendanom tikvicom, začinite po izboru. Pravite okrugle ,,burgere'' i pržite kratko na ulju po izboru.
Pripremite sos od jogurta, malo pavlake ili milerama ili sremskog sira, u koji ćete nacediti pola limuna.
Naseckajte čeri paradajza, ljubičastog kupusa i luka, rotkvica, peršuna i žute paprike.
Na tiganju zagrejte meksičke tortilje, obične ili kukuruzne, pa sjedinite tikvice, povrće i sos.
Uživanje zagarantovano. :)
 

Mediteranska zimska salata od spelte
 

Skuvajte 1 šolju spelte (kao zamenu možete koristiti ječam-geršlu ili običnu pšenicu), u posoljenoj vodi. Naseckajte na kockice jedan veći krastavac, 2 lepe pečene paprike, nekoliko sušenih paradajza, jedan mali ljubičasti luk i dosta svežeg peršuna. Pomešajte skuvanu speltu i povrće, pa namrvite preko ove salate pola šolje feta sir ili drugog ovčijeg ili kozjeg sira. Pripremite grčki preliv za salatu: 3 kašike maslinovog ulja, 1 kašike soka limuna, 1 kašike vinskog sirćeta, dva prstohvata origana, malo belog luka, malo soli i bibera.
Neka mediteran zamiriše u vašoj kuhinji ove zime.



Raštan i avokado u pikantnom zagrljaju

Od jednog zrelog avokadoa napravite sos tako što ćete oljuštiti avokado, te meku, zrelu sredinu viljuškom ispasirati i dodati: tri velike kašike gustog jogurta, 1 kašičicu ljutog sosa od paprika, 2 naceđena limuna (još bolje limete), 1/4 kašičice mlevenog kumina, 1 kašičica ljute aleve paprike, so, biber.
1 raštan, dalmatinski kupus, naseckajte na tanke listiće i dodajte mu 2 kašike maslinovog ulja, nekoliko čeri paradajza naseckanih na četvrtine, polja šolje pasulja iz konzerve, pola ljubičastog luka naseckanog na sitno, pola šolje narendanog sira, 2 cvelike kašike sitno seckanog svežeg lišća korijandera, 1 avokado nasečen na komade,  1 mala ljuta paprika nasekana na sitno.
Greje, razgaljuje, možda zaplešete i salsu nakon ove salate.

 

Kinoa uz ajvar, crne masline i feta sir

Skuvajte kinou (umesto kionoe možete koristiti i kanihuu, amarant ili proso). Uz nju kao prilog dodajte ajvar, crne kalamata masline, dobar ovčiji ili kozji sir (ili feta sir), skuvane i začinjene tikvice ili blitvu (začinjene maslinovim uljem).

 

 

Superbrza japanska miso supa

Stavite dve srednje šerpe sa vodom, da voda zavri.
Za to vreme naseckajte sitno mladi luk, spanać, peršun, šargarepu, paprike, pripremite kukuruz šećerac.
Kada voda zavri u jednu šerpu stavite tanke rezance da se skuvaju, a u drugu dodajte prvo šargarepu i papriku, a nakon par minuta i ostalo povrće. Tanko naseckano povrće se vrlo kratko kuva.
Procedite rezance i dodajte ih u povrće. Sklonite sa vatre. Dodajte dve kašičice japanske miso paste, koju ste prethodno malo  razmutili u vodi iz supe (umesto misoa možete koristiti i kvalitetan soja sos).
To je to. Hrana za samuraje. Brza i ozbiljna.
 

Topla salata sa bundevom, kuskusom i brusnicama

 

 

U rerni ispecite tikvu naseckanu na kockice, najbolje neku aromatičnu kao što su muskatna ili hokaido tikva, ali može to biti i obična bundeva. Bundevu prvo isecite, pa začinite sa malo maslinovog ulja, posolite i pobiberite, izmešajte. Stavite u rernu zagrejanu na 220 stepeni. U pleh raširite papir za pečenje, pa na papir rasporedite ravnomerno nasečenu tikvu. Pecite 15 minuta, pa izvadite i izmešajte, okrenite kockice, pa još 15 minuta.
Skuvajte 1 šolju kuskusa.
Nasecite na listove spanać ili raštan.
Pola šolje brusnica, pola šolje oraha, pola šolje izmrvljenog sira.
Preliv: 2 kašike jabukovog sirćeta, 2 kašike maslinovog ulja, 2 kašike naceđenog soka pomorandže, malo soli i bibera.
Spojite sve sastojke. Služite toplo. Uživajte u ukusima i mirisima.