BIO ŠPAJZ VIDEO

Na ovoj stranici možete pogledati video materijale koje smo za vas pripremili. Saznajte obilje korisnih podataka o zdravoj ishrani, makrobiotičkoj pripremi namirnica, preporukama za ishranu po godišnjim dobima, kao i kako ishrana može da pomogne bolesnima. U reci i slici predstavljeni su i neki ukusni i zdravi recepti.

Recepti - kuvajte s ljubavlju

Kukuruzni kolač sa letnjim voćem

Pravljenje ovog zdravog letnjeg slatkiša započinjete pripremanjem kačamaka/palente od 250 gr kukuruznog griza.

Beli pasulj sa kombu algom

Kombu algu dodajemo iz dva razloga: ova alga olakšava varenje i sadrži visokovredne hranljive sastojke (sadrži više kalcijuma nego mleko).

Desert od tapioke

Desert bez šećera, zdrava poslastica.

Heljda sa korenastim povrćem

Ovaj recept posebno se preporučuje za hladne dane, jer navedene namirnice imaju grejuće dejstvo na organizam.

Kajgana od tofu sira

Naseckati mladi luk i papriku i pomešati ih sa izgnječenim tofu sirom, te sipati na tiganj sa ugrejanim susamovim uljem i pržiti.

Lekovitost kupusa i ekspresna turšija

Prolećni recept za jačanje i čišćenje jetre. Za jetru su važne zelene namirnice.

Makrobiotički slatkiš

Ovsene pahuljice spremljene na ovaj način možemo poslužiti kao doručak, a ukoliko ih prosušimo u rerni možemo ih koristiti kao kekse.

Miso supa

Učinite nešto dobro za sebe - započnite svaki dan zdravom miso supom.

Miso supa i vakame alge

Za pripremanje najjednostavnije miso supe potrebno nam je svega šest minuta. Po pravilu - budimo se sa miso supom.

Semenke i gomašio

Semenke su jako važne u zdravoj ishrani i često su deo makrobiotičkih obroka. Obično se kombinuju sa žitaricama.

Slani kolač od ovsa i semenki

Ovsene pahuljice su vrlo zdrave za jetru, nervni sistem, jačaju slezinu i pankreas. Smanjuju nivo "lošeg holesterola" i balansiraju nivo šećera u krvi.

Supa od bundeve - superlaki recept

Superlaki recept za supu od bundeve, miso paste i dodatkom cimeta.

Tart od jabuka i raženog brašna (bez glutena)

U ovom receptu može se koristiti raženo, kukuruzno, heljdino ili brašno od prosa.

Tofu namaz - zdrava zamena za margarin i puter

Ukusima se možete slobodno igrati i dodavati ovom namazu različite začine.

Zelena čorba od zelja, raštana, raznog lišća

Kada pripremamo kelerabu, ili jedemo rotkvice često iskoristimo samo deo biljke. U ovom receptu pripremićemo ukusnu zelenu čorbicu od zelja, raštana i raznog lišća.

Mala škola zdravije ishrane

O prodavnici Bio špajz

1986. otvorena je naša mala prodavnica na Kalenić pijaci.

Dijeta

Zašto je važno imati redovne obroke, i tokom trajanja dijete?

Energija hrane

Krajnji cilj je uvek isti: stanje balansa.

Integralni pirinač (škola makrobiotike)

Još jedan način da skuvate pirinač tako da od njega dobijete maksimum hranljivih sastojaka. Jednostavan, precizan recept po kojem ćete uvek uspeti da dobro skuvate pirinač.

Jin i Jang kvalitet hrane

Kako podržati jang, a kako jin u našem organizmu? Koji su znaci da smo u disbalansu?

Klice u ishrani

Klice su izuzetno vredna, a malo korišćena namirnica - obilje vitamina, enzima i energije. Uz malo vežbe klice možete praviti i sami. Evo kako.

Kuvanje korenastog povrća

Koji je pravilan način da se kuva korenasto povrće: kako ljuštiti, kako seći, u kakvoj vodi i koliko dugo kuvati?

Letnja ishrana, zelena čorba, kolač od malina

Zašto tokom leta ne treba piti ledene napitke? Kako se zasladiti tokom leta?

O belom šećeru

Često čujemo da je beli šećer štetan po naše zdravlje, ali retko dobijemo i objašnjenje u čemu se tačno sastoji njegova štetnost.

O belom šećeru 2.deo

Kakvo je delovanje belog šećera na naš organizam?

Osnovi makrobiotike 1. deo

Makrobiotika predstavlja način života u kojem čovek nastoji da bude u harmoniji sa svojom bližom i daljom okolinom: makro bios - veliki, ispunjen život.

Osnovi makrobiotike 2. deo

Način ishrane je samo jedan od "alata" makrobiotike.

Osnovi makrobiotike 3. deo

O varenju i digestivnoj vatri. Da bismo se dobro hranili treba da u ishrani koristimo zdrave namirnice, u odgovarajućoj količini i kombinaciji.

Pankreas i slezina

Kako da malim promenama u ishrani popravite svoje zdravstevno stanje ukoliko imate problema sa ovim organima?

Pravilno sečenje povrća

Različitim sečenjem namirnica obezbeđujemo različite vrste energije.

Pravilno žvakanje, digestivna vatra i korenasto povrće

Koliko je važno koje smo namirnice uneli , toliko je bitno i da li smo ih dovoljno žvakali.

Prolećna ishrana, jetra, zelena magma, integralni pirinač

Proleće je idealno doba godine za dovođenje u balans jetre i uopšte za detoksikaciju. Koja je uloga hlorofila u čišćenju jetre?

Režim ishrane za kasno leto

Par saveta za kasno leto: blago slatki ukusI i namirnice koje su okrugle i žute ili zlatne boje i kratki postovi na žitarcama - to je ono što se preporučuje u kasno leto.

Značaj makrobiotske ishrane

Makrobiotski način ishrane podrazumeva pre svega izbalansiran i uređen način ishrane.