Sastojci

Prepare Time

•sastav:
2 šolje heljde
4 šolje kipuće vode
malo morske soli
2- 3 stabljike celera
3-4 rotkvice, seckane na tanke listiće
1 šolja kiselog kupusa, dobro proceđenog
3 – 4 mlada luka, tanko sečena
malo peršuna
(ova količina dovoljna je za 4 do 5 porcija)

•način pripreme:
Heljdu 5 do 7 minuta blago pecite na suvom, srednje zagrejanom tiganju, dok ne zamiriše. Ovo će omogućiti da zrna heljda zadrže svoj oblik i da tako izgledaju primamljivije u salati.
Stavite vodu da zavri. Kada voda proključa dodajte morsku so i pripremljena zrna heljde. Poklopite, sasvim stišajte vatru i ostavite da se kuva 15 do 20 minuta, sve dok heljda ne upije svu vodu i postane meka. Sklonite sa vatre i preručite u veliku činiju. Blago izmešajte.
U manju šerpu stavite vodu da proključa i zatim kratko blanširajte celer i rotkvice, i to odvojeno. Dovoljno je da ovo povrće u ključaloj vodi prokuvate oko pola minuta. Izmešajte heljdu, sitno seckani kiseli kupus, celer, rotkvice i mladi luk. Na kraju ukrasite sa malo peršuna.

Mala napomena:
Mada heljda ima grejuće dejstvo i naročito je pogodna za ishranu u zimskim mesecima, ova heljdina salata vrlo je osvežavajuća.
(Christina Pirello Cooking the whole food way)

*Nastojimo da budemo što precizniji u opisu svih proizvoda, ali ne možemo da garantujemo da su svi opisi kompletni i bez grešaka. Informacije o proizvodima nisu namenjene dijagnozi i lečenju. Za ozbiljnije poremećaje zdravlja i nelagode javite se svom lekaru, terapeutu, homeopati.