Sastojci

  • 350gr integralnog pirinča
  • 4 kašike maslinovog ulja
  • 3 velike glavice luka ili 5 praziluka
  • krupno mleveni orasi
  • 12-15 listova kiselog kupusa
Prepare Time
Oho-ho! Ala se ovde dobro jede, a uz to i zdravo! Nema ništa bolje od posne sarme, krčkane dugo, kako tradicija nalaže. Iskoristite kiseli kupus i pripremite ovo za porodični ručak, Badnji dan ili neku drugu svečanu priliku u toku zime.

Način pripreme:
Potopite 350 g integralnog pirinča u vodu i ostavite ga da stoji oko 24 sata. Sutradan, na 2 kašike maslinovog ili hladno ceđenog suncokretovog ulja ispržite sitno seckane 3 velike glavice luka ili 5 praziluka (po izboru), tako da luk porumeni. Dodajte oceđeni pirinač, posolite tamarijem ili morskom nerafinisanom solju, pa dinstajte 2-3 minuta. Dodajte pola kašičice mlevenog lovora, kašičicu aleve paprike i po želji malo čilija. U blenderu sameljite 100 g oraha, ali ne previše sitno. Dodajte krupno mlevene orahe u pirinač i izmešajte.
Operite od soli 12-15 lepih listova kiselog kupusa, stavite na njih nadev i uvijte sarme. Poređajte sarme u šerpu, pa ih prelijte vodom razmućenom sa 2 kašike maslinovog ili suncokretovog hladno ceđenog ulja. Kada prokuvaju, sarme staviti da se krčkaju na tihoj vatri (postavite difuzor plamena, ako ga imate), oko 2.5 sata.


Potrebne sastojke možete kupiti u Bio špajzu:
Integralni pirinač
Hladno presovano suncokretovo ulje
Tamari soja sos 200ml
Mlevena ljuta začinska paprika BIO 100 gr


Zahvaljujemo stranici Zdravi recepti na ovom ukusnom receptu.

*Nastojimo da budemo što precizniji u opisu svih proizvoda, ali ne možemo da garantujemo da su svi opisi kompletni i bez grešaka. Informacije o proizvodima nisu namenjene dijagnozi i lečenju. Za ozbiljnije poremećaje zdravlja i nelagode javite se svom lekaru, terapeutu, homeopati.