Početna strana > Zanimljivosti > Prelazite na veganski način ishrane: 12 korisnih saveta!

Prelazite na veganski način ishrane: 12 korisnih saveta!

Želite da pređete u vegane ili ste već vegan ali vam teško ide? Evo 12 saveta koji će vam olakšati prelazak na ishranu zasnovanu na biljkama, pripremanje obroka i privikavanje na odsustvo sladoleda :)

 

Zaboravite predrasude da je veganska hrana bezukusna, jednolična, skupa ili komplikovana za pripremu. Negativan stav je nepoželjan. Hrana vas voli onoliko koliko vi volite nju. Sa praksom sve ide lakše i brže!

 

 

Mnogi misle da sa veganstvom odmah moraju da budu eksperti o veganstvu i minimalisti koji ne koriste ulje, gluten, šećer… Ne treba vam taj pritisak. Vremenom ćete o veganstvu naučiti sve što vam treba.

 

 

Sve što radimo na početku je teže, s toga izdvojite dodatno vreme za pripremu obroka. Ne brinite, vremenom ćete se ubrzati. Pripremite se jer će vam u suprotnom pripremanje hrane biti komplikovano. Napunite ostavu osnovnim namirnicama ali i gotovim alternativama. Ne zaboravite, veganstvo je zabavno. Pošto se mnogo zdravije hranite, slobodno povremeno uživajte u veganskim poslasticama.

 

 

Ovo nije dijeta uskraćivanja već uživanja u obilju. Umesto da mislite na ono što ne možete da jedete, fokusirajte se na sve šta dobijate sa veganstvom. Više voća, povrća, orašastih plodova, soje…Tu su i zamene za meso, tofu i tsl. koji ćete naučiti da napravite. Uživajte!

 

 

Telu je potrebno vreme da se prilagodi. Krenite polako sa dve kašike kahunarki dnevno, pa onda pređite na pola šolje a potom i na šolju. Postepeno uzimanje leguma smanjuje nadimanje i gasove. 

 

Pronađite jela koja vam se dopadaju i naučite kako da ih spremate jer ćete uvek imati rezervu. Na internetu ima dovoljno zanimljivih recepata za sve obroke.

 

 

Uobičajeno je da ste na početku gladniji. Voće, povrće, mahunarke ne daju isto kalorija kao meso, sir, sladoled… Ako sat vremena posle obroka osetite glad, jedite. Telo će vrlo brzo nači ravnotežu.

 

Treba da znate zašto želite ovaj životni stil. Da li je to zbog zdravlja, prirodne okoline, brige o životinjama… Šta god da je vaš razlog, kada znate zašto ste izabrali vegantvo onda ga lakše i podnosite jer ne razmišljate o onome što ne jedete i fokusirate se na ono do čega vam je stalo, na dobitke.

 

 

Ne brinite. Put u veganstvo je više cik-cak linija nego prav put od tačke A do tačke B. Na kraju krajeva, menjate decenije navika u ishrani i načina života.  Opustite se i  radite samo ono što vama deluje razumno.

 

 

Vitamin B i vitamin D ako niste dovoljno na suncu.

 

 

Veganstvo nije samo saosećanje sa prirodom, životinjama ili briga o zdravlju. Treba ga širiti i na poznanike, prijatelje, porodicu. Živimo u svetu gde se izbori drugih kritikuju. To nije način. Jedenje biljki povremeno, je bolje nego nikad. Ne kritikujte druge. Ne pritiskajte. Volite!

 

Uradite krvnu sliku pre nego što krenete sa veganskom ishranom i onda nekih šest meseci kasnije. To je dobro za samopouzdanje. Videćete da su vam se neke vrednosti poboljšale, poput holesterola npr. Neke su možda lošije ali ne brinite, znači da vam u ishrani nešto fali. Još uveč učite. Korigujte to i sve će biti u redu. Uvek možete da se konsultujete i sa lekarom.

Kada je reč o stručnim savetima, tu su knjiga ,,Becoming vegan” i sajt nutritionfacts.org.

Srećno!

Ovaj tekst pripremljen je na osnovu edukativnog videa sa kanala Pick Up Limes. Ceo video pogledajte ovde (trajanje 12 minuta):